من عاطفه ام-20

صبح بیدار می شوم و خود را در زندانِ تو میبینم...
پنجره های اطاقم محو شده اند و دیوارهای سفیدش سیاه.
فریاد میزنم، زندانبان! تشنه ام!
می گوید گناه امثال تو همین است...

چه قدر حقیرند دیوار های زندانت عاطفه...
چه سیاه است دلِ زندانبان...
ما نیز مثل تو تشنه ایم..تشنه ی آزادی..
و فریاد که بر آوردیم، محکوممان کردند
بگذار همه مان را ببرند عاطفه،
بگذار به جز زندانبان، همه زندانی شویم..
این آخرین تقلای سیاه پرچمان است، بر سرزمینی که تقدیرش را سپید نوشته اند..
این آخرین تیرِ سپاه ظلمت است که نا خواسته بر قلب خود نشانه رفته است..
چه قدر سریع تکثیر شدی همراهم...
و نماد بی گناهی نسل من گشتی..
نسلی که تر و خشکش را با هم سوزاندند
اما
روزی عاقبت زنجیرهای استبداد پاره می شوند
و دانه دانه های اشک ت مرواریدی می شود،
بر گردنبند زرین ِ آزادی...
سپهر عاطفی

1 نظرات:

ناشناس گفت...

نامه حنا مخملباف به دختران خامنه ای

به عنوان یک دختر ایرانی از شنیدن خبر محکوم شدن عاطفه به 4 سال زندان به جرم شرکت در تظاهرات برای پرسش از رای دزدیده شده اش به خودم می لرزم.
من حنا هستم، یک دختر ایرانی. شما چطور خانم بشری و خانم هدی خامنه ای؟ آیا ایرانی نیستید؟ آیا از شنیدن خبر محکوم شدن عاطفه به 4 سال زندان از خودتان شرم نمی کنید؟ آیا در لابلای راهروها و اتاق های کاخ های بیت رهبری اخبار خیابان ها و زندان ها به شما نمی رسد؟
آیا شما هم با آن که دختر خامنه ای هستید، چون زنید، پدرتان و شوهرانتان شما را به چیزی نمی گیرند؟ آیا شما نمی دانید که همسرانتان در کنار قاتلان و شکنجه گران چگونه نقش مشاوران و طراحان بزرگ سرکوب مردم را بازی می کنند؟ آیا جرات ندارید به پدر مستبدتان بگوئید
دیگر پدر من نیستی؟ آیا جرات ندارید به شوهرانتان بگوئید دیگر همسر من نیستید؟ یا معتاد آسایش و رفاه کاخ ها شده اید؟
دلم برای شما بیش از عاطفه می سوزد. عاطفه و دیگر دختران ایرانی اگر زندانی زندان اوین مخوف هستند لااقل برای آزادی زندانی شده اند اما شما زندانی کاخ های بیت رهبری هستید، بی آن که کوچکترین قدمی برای آزادی شرف خود به عنوان یک انسان برداشته باشید.
آه ای زندانیان کاخ های بیت رهبری، هدی و بشری عزیز! روزی خدا شما را هم آزاد خواهد کرد. درست همان روزی که ما را آزاد خواهد کرد. اگر خدا هم در بیت رهبری چون شما زنان و دخترکان زندانی شده است و دیگر کاری از دستش بر نمی آید ما خودمان، خودمان را آزاد
خواهیم کرد.
حنا مخملباف
11
آذر 1388


عکس و لینک خبر:
http://www.makhmalbaf.com/news.php